2009年11月19日

Black Eyed Peas - Meet Me Halfway



來自The E.N.D.專輯的第三首歌
前兩天聽過之後實在驚為天人
空靈的編曲與Fergie彷若來自雲端的vocal
營造出一種向遠方渴求的氛圍以及科技冷調的寂寞感
所以忍不住google了它的歌詞,便順手翻譯了一下
MV更是將整首歌的意境發揮得淋漓盡致
跟著我一起欣賞吧。


Meet Me Halfway
不期而遇

I can't go any further then this
我已無力再向前一步
I want you so badly, it's my biggest wish
我是如此迫切的需要你,這是我唯一的願望


Cool I spent my time just thinkin thinkin thinkin bout you
喔~我花了一輩子的時間只為了想妳想妳想妳
every single day yes, i'm really missin' missin' you
是的,每一天我都在思念思念妳
and all those things we use to use to use to do
和那些我們曾經擁有過的一切
hey girl, wuz up, it use to be just me and you
我的女孩,不要怕,就像過去我倆在一起一樣


Can you meet me halfway, right at the boarderline
想與你不期而遇,就在蒼穹的邊際
that's where i'm gonna wait, for you
我會一直在那兒等你
i'll be lookin out, night n'day
日夜等待你的到來
took my heart to the limit, and this is where i'll stay
帶著我的愛來
蒼穹的邊際找我
I can't go any further then this
我已無力再向前一步
I want you so bad it's my only wish
我是如此迫切的需要你,這是我唯一的願望


girl,i travel round the world and even sail the seven seas
我的女孩,我遊遍了五大洲七大洋
across the universe i go to other galaxies
穿過大千世界,我來到浩瀚星河
just tell me where you go, just tell me where you wanna to meet
我該到哪去找妳,請告訴我到哪才能見到妳
i navigate myself myself to take me where you be
我會飛去妳所在的國度
cause girl i want, i, i, i want you right now
因為我是如此的渴求妳我的女孩
i travel uptown (town) i travel downtown
我走遍大江南北
i wanna to have you around (round) like every single day
每一天我都想要妳陪在我身邊
i love you alway..way
因為我愛妳


let's walk the bridge, to the other side
穿越時空我們在彼岸相遇
just you and I (just you and I)
只有我和妳
i will fly, i'll fly the skies, for you and I (for you and I)
我會帶著妳一起來到天堂
i will try, until i die, for you and i, for you and i,
for for you and i,

對妳的愛,至死不渝
for for you and i, for for you and i, for you and i
至死不渝

沒有留言: